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Peter Ablinger:

Fuge / Gap




Beethoven, anamorphic

Der erste Satz aus op. 131, die Cis-Moll-Fuge, transformiert in eine Art Endlos-Glissando
The first movement from Beethoven's Op. 131, the C-sharp-minor fugue, transformed into a kind of endless-gliss.


The C-sharp-minor-fugue, anamorphic transformation, the beginning, violin 1, the 1st 4 bars


Audio-Skizze 2016; der Anfang des Satzes generiert aus einer Schellack-Aufnahme mit dem Calvet-Quartett:
Audio-sketch 2016; the beginning, generated from a shellack-record with Calvet-Quartet:
Audio-Skizze, sketch, 0:30 (alternative player)


Die Verwandlung des Beethoven-Satzes ist keinesfalls eine "Bearbeitung" oder gar "Revision", eher vielleicht eine "Aufhebung" im Hegelschen Sinn. Hier der ganze, so behandelte Satz in einer (scheußlich klingenden) Midi-Simulation:
The transformation of the Beethoven movement is by no means an "adaptation" or even a "revision", rather perhaps an "Aufhebung" (sublation/cancellation?) in the Hegelian sense. Here the whole movement in a (nasty sounding) midi simulation:
Fuge/Gap, simulation, 10' (alternative player)


realized with technical support of Gabriel Paiuk; english un-edited


for score and parts contact the publisher:
ZEITVERTRIEB WIEN BERLIN
Bryan Eubanks, Gotzkowskystr. 15, D-10555 Berlin,
T: +49 / 176 / 47 39 29 97, zeitvertrieb@proton.me



vergleiche / compare:
Kyrie after Machaut
weitere / see also:
Music about Music


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impressum \ this page was created by Aljoscha Hofmann \  last edited 31.12.2020 CET